Obrazy dla Google Shopping i Google Display Network – najlepsze praktyki
Nie ma wątpliwości, że reklamy z listą produktów działają. Jeśli zbierzesz wszystkie kliknięcia w Google Ads w jednym koszyku, te w Google Shopping będą stanowiły około 65% całości. A w przypadku reklam detalicznych jest to nawet 85%! Nie wspominając już o starszym, ale skutecznym narzędziu, jakim jest Google Display Network. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu i ogromnemu zasięgowi wciąż daje dostęp do około 90% użytkowników Internetu. Z naszego poradnika dowiesz się, jak wykorzystać magię reklam wizualnych Google opartych na doskonałych zdjęciach produktów. Ponadto znajdziesz w nim wszystkie wymagania formalne platformy.
Według badań, Zakupy Google generują o 12% więcej przychodów niż tradycyjne reklamy pay per click i aż o 50% więcej niż ruch organiczny. Nauczenie się korzystania z możliwości tego stosunkowo nowego narzędzia zapewnia ogromny wzrost zasięgu i dużo pożądanej precyzji w poszukiwaniu nowych klientów.
W kolejnych punktach odpowiemy na pytanie: jak poprawić treść wizualną w Google Ads? Podsumujemy wytyczne platformy dotyczące obrazów, osobno dla Google Shopping i Google Display Network. Na koniec przedstawimy kilka najlepszych praktyk dotyczących zdjęć produktowych. Przyjrzymy się również efektywności produkcji treści wizualnych i poruszymy kwestię skrócenia czasu wprowadzania produktów na rynek, które automatyzacja może przynieść Twojej firmie.
Czy Google Ads to dobre miejsce na reklamę?
Sieć Google Display Network, uruchomiona już w 1996 r. i włączona do ogólnej platformy marketingowej Google w 2018 r., wyświetla klientom reklamy w postaci banerów o różnych rozmiarach. Mogą one zawierać filmy i grafikę z YouTube, a także dopasowywać się w sposób responsywny do urządzenia, na którym reklama jest oglądana.
Można myśleć o GDN jako o skutecznym narzędziu remarketingowym z ogromną grupą docelową (ponad 2 miliony stron internetowych). Gdy klientowi zostanie wyświetlona reklama, kliknie na nią, a następnie nie dokona zakupu, otrzymasz jasną informację o sprawie i zostanie on dodany do listy remarketingowej w celu dokładniejszego targetowania w przyszłości.
Jednocześnie w kampaniach Google Shopping na stronach wyszukiwarki wyświetlane są oferty twoich produktów. Zawierają zdjęcie, nazwę produktu, cenę i nazwę sprzedawcy. Istnieje również dedykowana witryna Google, w której można przeglądać produkty i dokonywać zakupów.
Reklamy te znacznie skracają drogę, jaką przechodzi klient przed zakupem produktu. Po wpisaniu nazwy produktu w wyszukiwarce może on zostać przekierowany bezpośrednio do oferty w Twojej witrynie. Reklamy Google Shopping pojawiają się zwykle na górze strony i dobrze współgrają z wyrazistymi, atrakcyjnymi wizualizacjami.
Jak tworzyć reklamy displayowe i zakupowe, aby były one automatycznym hitem sprzedażowym? Zapoznaj się z wymaganiami i najlepszymi praktykami.
Zdjęcie do Google Shopping – jakie wymagania należy spełnić?
Wytyczne Google nie są tak restrykcyjne jak te od Amazon, które opisaliśmy w osobnym artykule na temat fotografii produktowej Amazon. Można je podzielić na wymagania i najlepsze praktyki dotyczące treści zdjęcia. Opiszemy je w punktach z ilustracjami dla lepszego zobrazowania tematu.
Wymagania dotyczące plików graficznych i treści zdjęć
- Rozmiar obrazu. Minimalna rozdzielczość powinna wynosić 100 x 100 pikseli dla zdjęć nie związanych z odzieżą. W przypadku odzieży rozdzielczość ta wzrasta do 250 x 250. Obowiązuje także maksymalny limit 64 megapikseli i 16 MB dla obrazu w pełnym rozmiarze.
- Przedstawienie produktu. Upewnij się, że na zdjęciu znajduje się cały produkt, bez żadnych dodatkowych elementów. Tła i gadżety służące za scenografię są zabronione.
- Produkty w pakiecie. Jeśli produkt należy do pakietu, przedstaw cały zestaw na jednym zdjęciu, aby klient dokładnie wiedział, co wchodzi w jego skład.
- Grafika, obrazy generyczne, ilustracje. Zasadą jest, aby nie używać zdjęć lub grafik przedstawiających produkt ogólny zamiast konkretnego przedmiotu sprzedaży. Wyjątek stanowią: oprogramowanie, sprzęt i części zamienne. Ilustracje można dodawać osobno jako dodatkowe obrazy.
- Loga, ikony. Nie należy używać logo ani ikon zamiast obrazów rzeczywistych produktów. Wyjątkiem jest oprogramowanie komputerowe.
- Obrazy jednokolorowe. Z wyjątkiem materiałów malarskich i lakierów samochodowych, jednokolorowe obrazy są niedozwolone. Nie należy zamieszczać jednokolorowych kwadratów w celu dokładnego zilustrowania kolorystyki produktu
- Dodatkowe elementy promocyjne. Należy unikać elementów, które zasłaniają produkt, takich jak przyciski wezwania do działania, znaki wodne, informacje o cenach i promocjach. Obraz ma być dokładny i wyraźny, a jego celem ma być jedynie prezentacja produktu.
- Obramowanie obrazu. Nie należy dodawać obramowania do oryginalnego obrazu. Zapewni to prawidłowe wyświetlanie w zakupach Google.
Najlepsze praktyki sugerowane przez Google
- Wyraźny widok i dodatkowe obrazy. Może to dotyczyć tego, jak dobrze widoczny jest przedmiot na obrazie oferty. Staraj się uzyskać proporcjonalny, wyraźny widok, wysoką jakość obrazu i bezpośrednią prezentację. Wszelkie ciekawe i dające dodatkowe informacje ujęcia mogą być dodane jako dodatkowe obrazy.
- Warianty i ich szczegóły wyróżniające. Zamieść unikalne zdjęcie główne, które dokładnie przedstawia dany wariant produktu. Dotyczy to w szczególności zmiany kolorów i wariantów technicznych.
- Obraz powinien wypełniać 75-90% ramki. Zbyt dużo białego tła nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem. Upewnij się, że produkt jest wystarczająco duży i zajmuje 75-90% kadru swoją powierzchnią lub długością (w przypadku długich i cienkich produktów).
- Pokaż pojedynczy produkt. Nawet jeśli możliwe jest uwzględnienie wielu egzemplarzy danego produktu, najlepszą praktyką jest skupienie się na dokładnym przedstawieniu jednego.
- Całe białe lub przezroczyste tło. Dobre zdjęcie produktu (packshot) tradycyjnie opiera się na białym lub przezroczystym tle. W ten sposób ogranicza się rozproszenie uwagi przez elementy tła, wprowadza spójność do wyników wyszukiwania i pozwala klientowi ocenić produkt na jednolitym i kontrastowym tle.
- Przygotuj się na automatyczne przycinanie zdjęć. Google umożliwiło automatyczne poprawianie zdjęć zamieszczanych przez użytkowników. Można je przyciąć lub dopracować w parametrach. Celem jest uczynienie ich jak najbardziej atrakcyjnymi i – poprzez testowanie – znalezienie idealnej prezentacji produktu.
Wymagania dotyczące obrazów dla Zakupów Google są wymienione na oficjalnej stronie – znajdziesz je tutaj. Wszystkimi obrazami można zarządzać z poziomu konta Google merchant center.
Obraz dla reklamy Google Display – zasady i zalecenia
Responsywne reklamy displayowe Google pozwalają na znacznie większą swobodę w zakresie zawartości obrazu. Zyskujesz dostęp do narzędzia, które przemówi własnym językiem wizualnym wprost do klienta. Swobodę w projektowaniu ograniczają jedynie pewne wymogi: dotyczące tematu i formatu obrazu. Klikalne banery reklamowe różnią się w poszczególnych krajach pod względem rozmiaru.
Wymagania dotyczące rozmiaru
Na przykład w Polsce pliki graficzne mogą być w formacie JPG, PNG lub animowane GIF. Poszczególne rozmiary reklam to 750 x 100, 750 x 200 i 750 x 300 pikseli. W Danii dozwolony jest długi baner w górnej części ekranu o wymiarach 930 x 180 pikseli.
Wszystkie pliki reklam displayowych nie mogą być większe niż 150 KB, aby zachować wysoką szybkość ładowania. Zapoznaj się z dokładnymi rozmiarami reklam w Google Display Network.
200 × 200 | Mały kwadrat |
240 × 400 | Pionowy prostokąt |
250 × 250 | Kwadrat |
250 × 360 | Potrójny ekran panoramiczny |
300 × 250 | Prostokąt w linii |
336 × 280 | Duży prostokąt |
580 × 400 | Netboard |
Skyscraper | |
120 × 600 | Skyscraper |
160 × 600 | Szeroki skyscraper |
300 × 600 | Reklama półstronicowa |
300 × 1050 | Portret |
Leaderboard | |
468 × 60 | Baner |
728 × 90 | Leaderboard |
930 × 180 | Baner górny |
970 × 90 | Duży leaderboard |
970 × 250 | Billboard |
980 × 120 | Panorama |
Mobile | |
300 × 50 | Baner mobilny |
320 × 50 | Baner mobilny |
320 × 100 | Duży baner mobilny |
Animowane GIF-y – o czym należy pamiętać?
Jeśli zdecydujesz się na wykorzystanie animowanych GIF-ów, musisz spełnić 3 wymogi:
- animacja nie może być dłuższa niż 30 sekund
- animacja nie może być szybsza niż 5 klatek na sekundę
- animacja może być zapętlona, ale musi się zatrzymywać po 30 sekundach
Lista dostępnych rozmiarów i ich specyfikacje wyświetlania są dostępne w witrynie pomocy technicznej Google.
To, co jest naprawdę zachęcające w reklamach displayowych, to dostępność narzędzi zwiększających sprzedaż, takich jak kody promocyjne i naklejki, teksty reklam, CTA i elementy graficzne. Dzięki wielu możliwym zabiegom graficznym mozesz przekształcić swoją reklamę w skuteczne narzędzie informacyjno-sprzedażowe.
Discovery Ads – ograniczenia treści
Google przygotowało jednak listę ograniczeń treści dla zaawansowanych reklam displayowych Discovery. Nie będzie można przesyłać obrazów zawierających:
- negatywne emocje i wydarzenia, takie jak: przemoc, pogrzeby, rozwody, wypadki, problemy finansowe, trauma, ból
- odniesienia seksualne lub odsłonięte części ciała
- treści związane ze śmiercią
- przedstawiające uzależnienia
- ogłoszenia randkowe, które przedstawiają osoby według kategorii lub obiecują nieistniejącą funkcjonalność
- zdjęcia typu selfie
- obraźliwy język
- komunikaty trudne do zrozumienia ze względu na język lub złożoność
Istnieją również wymagania jakościowe, których należy przestrzegać. Reklamy Discovery nie mogą zawierać:
- nieostrych zdjęć. Należy zawsze skupiać uwagę na produkcie i unikać „poruszonych” zdjęć.
- zniekształconych obrazów. Nie przekształcaj zdjęć w celu zniekształcenia proporcji rozmiarów lub kształtów produktów.
- nieprawidłowo wykadrowane zdjęcia. Obraz mający na celu reklamę produktu powinien pokazywać go w jak najpełniejszym zakresie. Wybiórcze i dezinformujące skupianie się na części produktu zostanie odrzucone.
Najlepsze praktyki tworzenia obrazów do reklam Google Ads
Zdecydowałeś się wejść do gry o reklamy displayowe Google i stoisz przed wyzwaniem: jak tworzyć obrazy, aby sprzedawały? Na tyle efektywnie, by zaoszczędzić czas i pieniądze?
Uważamy, że wraz z pojawieniem się nowoczesnych technologii w tworzeniu obrazów produktów, pomocne mogą okazać się uniwersalne najlepsze praktyki. Zobaczmy, co można zrobić.
- Pokaż prawdę o swoim produkcie. Jesteśmy pewni, że Twoja oferta jest wystarczająco dobra, aby przyciągnąć klientów swoją jakością i wyglądem i nie będziesz musiał sztucznie “poprawiać” wizerunku. Unikaj zbytniego “majstrowania” przy nasyceniu kolorów lub redukcji plamek.
- Use ad layouts with angles that are attractive. Products presented at unconventional angles can generate more attention. Beware not to exaggerate and always keep informativeness of an ad image in mind.
- Fotografuj modeli/ modelki. Modele nie tylko pokazują proporcje wielkości produktu (co jest kluczowe w modzie), ale także budują emocje u klientów. Uśmiechnięta twarz, atrakcyjna sylwetka, naturalna poza – nie można nie doceniać wartości, jaką wnoszą do dobrej reklamy.
- Pokaż szczegóły produktu. Kiedy klient pozna już ogólny wygląd potencjalnego zakupu, będzie zainteresowany szczegółami produktu. Jeśli użyjesz wielu zdjęć, aby przedstawić najważniejsze cechy produktu, możesz lepiej zaspokoić potrzeby kupujących.
- Pokaż, jak produkt jest używany. W przypadku reklam spoza sieci Google Shopping (gdzie promowane jest podejście „produkt i tylko produkt”), możesz przedstawić potencjalne zastosowania przedmiotu. Zachęć klienta pomysłami wynikającymi z kreatywnych kompozycji i zdjęć lifestylowych, które pokazują produkt w działaniu.
Więcej przydatnych praktyk dotyczących zdjęć produktów znajdziesz w naszym artykule poświęconym zmniejszaniu liczby zwrotów w e-commerce. Włączenie ich do swoich procesów może spowodować diametralną zmianę współczynnika konwersji i zagwarantować lepsze wykorzystanie zasobów fotograficznych.
Automatyzacja jako rozwiązanie dla produkcji reklam?
Mówiąc o skutecznym zarządzaniu i produkcji treści cyfrowych, jest pewien trik, który poprowadzi prosto do efektywnych reklam Google spełniających wszystkie wymagania. Automatyzacja fotografii. Urządzenia, które usprawniają przepływ pracy i zapewniają spójne, powtarzalne zdjęcia, będą miały ogromne znaczenie, jeśli zaczniesz regularnie wyświetlać reklamy.
Studia z w pełni regulowanym oświetleniem, zautomatyzowane stoły obrotowe czy szeroka paleta akcesoriów dedykowanych dokładnie do twojej linii produktów mogą rzeczywiście przynieść oszczędności czasu i oszczędności w procesie tworzenia reklam. Warto rozważyć ich zastosowanie zamiast outsourcingu lub tradycyjnego studia.
Podsumowanie
Wyświetlanie banerów lub dokładnych list produktów na światowym rynku? Rozmowa z klientem i oferowanie mu dokładnie takiego produktu, jakiego potrzebuje, lub dotarcie do klienta w ramach kampanii re-marketingowej? Teraz nie ma potrzeby podejmowania decyzji. co z tego wybrać. Wszystko to możesz zrobić z pomocą Google Shopping i Google Display Network.
Dobrze zaprojektowane zdjęcia i grafiki dają dostęp do milionów kupujących online. Dzięki nim dane o produkcie są przekazywane za pomocą obrazów, a to dzieje się natychmiast na poziomie wyszukiwarki lub poprzez naturalnie osadzone banery. W rzeczywistości nie można sobie życzyć większej dokładności. Statystyki potwierdzają wyższą skuteczność Google Shopping niż tradycyjnych reklam PPC.
Następnym krokiem dla wszystkich platform ecommerce jest skorzystanie z tej powszechnie dostępnej mocy. Produkuj więcej obrazów w bardziej efektywny sposób i pnij się w górę drabiny, jedna reklama po drugiej. Dzięki fantastycznym narzędziom analitycznym Google szybko nabierzesz doświadczenia, a z tworzeniem reklam displayowych poradzisz sobie z pomocą automatyzacji.
Postaw na lepszą konwersję i uzbrojony w wiedzę na temat wymagań dotyczących zdjęć udaj się do Google Merchant Center. Nie pożałujesz.
Skontaktuj się z nami
Skontaktuj się z nami
Masz pytania? Napisz do nas, odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
Produkty
Produkty
Artykuły, które również mogą Ci się spodobać
Wiele nowych funkcji, mnóstwo usprawnień i kilka istotnych poprawek dla zwiększonej stabilności. To wszystko znajdziecie w na...
Pomiar współczynnika konwersji jako sposób na określenie kondycji sklepu internetowego nie stracił na znaczeniu, nawet biorąc...
W ostatnich latach wszyscy byliśmy świadkami poruszenia w świecie fotografii, jakie wywołało pojawienie się aparatów bezluste...